Dag 6/ 9 september

9 september 2018 - Anha, Portugal

De goede massage van Georg gisteravond heeft beslist meegeholpen aan de goede nachtrust. Half 8 opstaan was dan ook geen probleem. Terwijl ik onder de douche sta maakt Georg de broodjes voor  ontbijt en lunch klaar. We drinken beneden nog een kop koffie en betalen de rekening 32,40 euro. En om 9.45 stappen we de weg op. Het is heerlijk wandel weer, mist en wolken vanuit zee, lekker windje, geen zon maar niet koud. Het lopen gaat ook goed, steeds beter. Vandaag de schoenen weer aan , gisteren de hele dag op de Tevas. Beviel trouwens ook erg goed. In Belhino kunnen we zelfs geld uit de muur halen. Tja als je niet in een bunk bed en met een meter er tussen wilt slapen en eigen sanitair dan hangt er een prijskaartje aan. Nou ja dan straks de krantenwijk maar😀 Niet veel later zien we een cafe met veel mannen al aan de borrel . Wij gaan voor de cafe Americano met een tosti. We krijgen er ook nog Mariakoekjes bij . Zal de zondag zijn! We hebben het gewoon gezellig. Er komen ook nog koffers binnen met daarachter Camino lopers met een dagrugzakje. Ja zo kan het natuurlijk ook. Ieder zijn weg.  Na nog een koffie stappen we om 12.45 maar weer eens op. Het gaat ouderwets goed het lopen! Everybody happy.We stijgen en dalen We zijn om 14.15 bij de Albergue in Castelo do Neiva.  Die is al open en we krijgen een stempel, ik mag nd WC en op het bankje buiten eten we broodjes. Half uurtje later weer en route we gaan stijgend het bos en dan nog een stempel in de kerk. Inmiddels is er af en toe ook wat zon en beneden ons loopt een stromende beek. Er staan veel eucalyptus bomen! En het pad gaat flink op en af. Net de N70 thuis. Een afdaling die lijkt op de afdaling vóór Zubiri op de Frances. Kenners weten wat ik bedoel😊 Het is allemaal goed te doen en we komen goed beneden aan. Dan begint het tijd te worden om te zoeken naar ons privado onderkomen Casa Dias. (http://www.diasruralhouse.com). Georg keert zich net om als er een auto van het pad omlaag komt dus ik roep hem terug en als de auto stopt vraag ik aan de chauffeur of hij Engels spreekt. Ja een beetje dus vraag ik of hij misschien weet waar het privé adres is, Nou zegt ie dat zijn wij! Dus doe de rugzakken af en stap in. Die Jacobus toch. We passeren veel auto's en mensen, er is een katholieke feestdag en er komt zo een processie. Je kunt niet alles  hebben. We komen in een prachtig huis en er staat van alles om te gebruiken met prijsjes erop. Dus nu stop ik even met mijn verhaal en ga even op onderzoek uit. Dan kunnen we hier selluf koken. Is goed gelukt.  Ff douchen en  wasje doen en dan samen aan het koken. Het wordt pasta met een prutje. Glaasje wijn erbij en druiven toe. En dat allemaal gezellig op het terras met prachtig uitzicht. We hebben het goed,  erg goed. Nu nog uitbuiken en dan op een oor.  En voor  ik het vergeet dank voor alle leuke reacties Truste allemaal en morgen gezond weer op. Liefs Elisabeth 😘

1. Fred Daniël:
    9 september 2018
    Way is het leuk om te lezen hoe jullie deze reis ervaren. Het verhaal wordt ook steeds leuker geschreven.
  2. Annemiek Goverse:
    9 september 2018
    Nou dat klinkt allemaal als een gespreid bedje..Hoeveel kilometer lopen jullie ongeveer per dag?En hoelang zijn jullie van plan om te gaan lopen?XXX
  3. Perry:
    9 september 2018
    Leuk om te volgen en ik wordt er absoluut niet moe van
    Het lezen gaat mij goed af
    zie daar steeds naar uit om het te lezen
    Succes verder morgen een nieuw verhaal hoor !!
  4. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    Ga zo door! Niet verkeerd dit! XX
  5. Marja:
    10 september 2018
    Wat gaat t lekker!!! Ik ben heul blij voor jullie!!!! Geniet van t lekkere eten, de zon, de mooie natuur en vooral van elkaar!😘
  6. Louise:
    Hahaha .. net de N70! 😂
    Fijn dat jullie het goed hebben saampjes en dat het lopen goed gaat.
    X van ons!