Dag 17 / 20 september

20 september 2018 - A Picaraña, Spanje

Bij terugkomst gisteravond kon ik niet weigeren om de was nog mee te geven en nu moeten we dus tot 10uur wachten voor we kunnen vertrekken tja en nog spannender de was is dan nog niet droog. Naast Marisa, de vrouw des huizes,  is er nu ook haar man aanwezig. We krijgen koffie en wat koekjes en er wordt besloten dat zij de was komen brengen in ons hotel/pension van vannacht. Bovendien brengt meneer ons naar Padron zodat we geld kunnen pinnen.. Aldus geschiedde! We zijn al snel op de Camino daarna, het was een afwisselende route wat op en af, wijnstokken en aparte dorpen. Als we elkaar even stevig staan te zoenen horen we gelach achter ons en blijken er  een jongeman en 2 meisjes achter ons te lopen en ja ze maken ook nog een foto natuurlijk.. We komen later nog 2 mannen tegen, alletwee uit Canada, de een met wortels in Schotland en de ander in Wenen. Eerst moet er een foto van de hoed (en mij) gemaakt worden,  we hadden inmiddels wel rijk daarvan kunnen worden. We lopen een tijdje met elkaar op en daarna gaan we weer zelf verder. Ergens is er een winkeltje en kopen we bananen, vlak daarna is er ook een bankje en kunnen we het restant van de tortilla eten. Smaakte nog net zo lekker. Dan langs de N 550 verder. We kopen nog wat mandarijnen langs de weg en om 14uur zijn we waar we wezen willen. Prima kamer. Even opfrissen en dan naar beneden voor het welverdiende drankje. Wordt al snel meer bij het zoeken van een onderkomen want we denken in SdC een appartement gevonden te hebben dat bij nader inzien in Chili blijkt te zijn😁😁Dat wordt een beetje zenuwslopend gedoe. Het één is kilometers verwijderd, het andere veel te duur, de volgende al vol geboekt.  Ojee ojee. Maarrrrr uit eindelijk vinden we toch voor 1 nacht een betaalbare kamer op 300 meter van de Kathedraal. Joepie!! Morgen zien we dan wel verder. Terug naar onze kamer en alletwee verder met ons blog. Intussen wel hopend dat ons wasje nog gebracht wordt. En dan ook nog het gedoe met T Mobile, gisteren met de nieuwe bundel begonnen en vandaag al op gebruikt? ?? Wat doe ik fout?  Zit eigenljk nooit op Internet zonder wifi?!  Enfin ik zie nog een ander adres en boek voor nog een nacht maar wel op 400 meter van de Kathedraal als we daar maar niet moe van worden😀😀. We gaan naar onze kamer bloggen tuttelen wat en dan tijd voor douchen en wasje Dan is het tijd voor avondeten. Pelgrimsmenu voor 12 euro  inclusief wijn, We wachten nog steeds op ons wasje en zijn wat teleurgesteld hoe kan dat nou?? Uiteindelijk vraagt Georg met handgebaren erbij aan de bediening en jahhh het is er!! Geweldig wat een schatten. Meteen een foto met de zak gestuurd om te bedanken. Daarna nog een heel gesprek met de Canadian en een vrouw van de Schot. Die slapen aan de overkant maar eten hier. Leuk. En om de flessen leeg te maken sluiten we aan bij Harald en zijn vrouw Gerlinde uit Mecklenburg en Regina uit de Bodensee. Veel hilariteit en gezelligheid. We zien elkaar morgen in Santiago is de afspraak. Zo genoeg vour vandaag. Truste en liefs Elisabeth

1. Mathilde:
    20 september 2018
    Jeetje de laatste wandeldag morgen, geniet er samen nog van. Slaap lekker. Nog even en dan lig je weer in je eigen bedje.
  2. Peregrinofrans:
    Hola Peregrina Elisabeth,
    Nog slechts 12 km alvorens jullie in mijn mooie woonplaats arriveren. Ik heb genoten van jullie avonturen en wens jullie nog mooie kilometers toe ...
    Bo estrada,
  3. Fred Daniël:
    21 september 2018
    Hoi erg leuk om het elke keer weer te lezen. Leuke ontmoetingen maken jullie
    mee. Leuk hoor
  4. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    21 september 2018
    Wat is het ongelooflijk snel gegaan, maar wat hebben jullie een mooie herinneringen verzameld! Nog lekker genieten van de laatste kilometers en natuurlijk van elkaar. Tot gauw! Liefs xxx