Dag 19/ 22 september

22 september 2018 - Santiago de Compostella, Spanje

Wakker worden in Santiago en geen rugzak op en wandelen. Eerst maar ontbijten. Georg heeft wat kunnen versieren en daar doen we het maar mee. Het keukentje is erg vies en er zijn weinig spullen. We willen snel weg en Georg schrijft nog een briefje in het Engels met alle klachten en laten 20e achter. Op naar het vlg adres waar we de rugzakken achter mogen laten. Daarna Santiago bezoeken. Nee geen highlights al voelen we ons nu meer tourist.  We komen langs de markt en kopen daar het een en ander. Nee niet teveel. We gaan naar het busstation en halen tickets voor morgen, 34 euro pp voor 4 uur reizen. Dan zoeken we een rustige kerk om echte kaarsjes te branden.  Dat voelt goed en ook erg emotioneel. Geeft ook rust. We weten ook dat wij samen verder op weg blijven de verdere rest van ons leven.  Dan toch  de stad in hier en daar een terrasje bezoeken een tegeltje kopen voor thuis. En deze keer geen cadeautjes lopen voor thuisfront. Nee we gaan lekker pannenkoeken met ze eten. Ik weet nog een linnen truitje te scoren in her winkeltje waar Aaf vorige keer ook wat kocht.  Herken steeds meer straatjes en vind ook het hotelletje van de vorige keer al heeft het nu een andere naam. Die ik ook al weer vergeten ben. Bij het nieuwe onderkomen is er weer enige consternatie als we daar om 15.00 uur inchecken. Eerst moeten we 8 trappen op en zitten dan boven op zolder. Maar er ligt een bevestiging voor 2 nachten met een andere naam. Holy Moses. Lang verhaal kort, Georg weet Booking.Com eindelijk aan de de lijn te krijgen die vonden onze booking en zij bellen de signor en alles weer oké. Doe ik toch maar een wasje en gaan we op weg voor een maaltje. Eerst nog maar een glaasje op een pleintje en dan door naar het  volgende grote en drukke terras om daar een 10euro menu te eten. Hmmm Weer terug blijkt een en ander van de reling van balkon gewaaid te zijn en gaat Georg dat halen. Dan douchen en mooi en tevreden gaan slapen in het echt fijne bed. Liefs Elisabeth

1. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    23 september 2018
    Mooie wetenschap! Daar kun je wat mee😘
  2. AnneMarie:
    👍🏼🎶🌻🌺
  3. Ruud en Coby van Dam:
    23 september 2018
    Gefeliciteerd. Wat knap van jullie! In gedachten heb ik de tocht met jullie meegelopen maar in het echt zou ik halverwegen zijn gestopt. Lijf en lede keer op keer weer oppeppen, moed houden en positief blijven. Weet niet of ik het zou kunnen. Desalniettemin zeer trots op jullie en blij dat jullie elkaar hebben gevonden.
    Heel veel goeds en geluk met elkaar.
    Hartelijk groet,
    Ruud en Coby - inmiddels ook weer terug uit Portugal
  4. Pauline:
    23 september 2018
    Goed nieuws van jullie na dagen onderweg te zijn, een fijn gevoel met z'n 2 ♥️♥️♥️♥️ Liefs en genieten samen