Dag 20/ 23 september

24 september 2018 - Porto, Portugal

Voor de laatste keer wakker worden in een wat grauw Santiago. Kattenwasje, spullen pakken. Muchillas beneden zetten en op voor ook de laatste keer desayuno lekkere koffie met een half geroosterd stuk stokbrood met kaas, lekker hoor. Achter Georg zitten 2 jonge vrouwen en al grinnekend maken ze met de vingers een hart en wijzen naar ons... En dan is het tijd voor vertrek naar busstation dwz weer klimmen en trappen en pijn aan de knie maar het lukt allemaal. We hebben nog een uur dus kunnen nog wat drinken, koffie voor Georg en zumo voor mij en hij zorgt ook voor een bocadillo in de bus. Mooi. Nog een laatste keer wc bezoek en daar gaan we de bus in. Ook niet zonder slag of stoot we staan eerst bij de verkeerde en in de goede bus zitten we eerst op de verkeerde plek. We hebben even de toegewezen stoelnummers over het hoofd gezien. We zitten helemaal op de achterbank en daar zitten we heerlijk de 4 uur uit. In Porto de klok weer een uur terug. En zien dat we een metro vinden naar ons hostel. Georg belt met hen en krijgt info daarover. Dan nog de kaartjes en de juiste lijn. Het lukt allemaal en na een flinke klim zijn we er om ongeveer half vier. Nog aantal trappen op naar de bovenste etage waar er 3 privé kamers zijn. Gaan we even bijkomen en op bed liggen en daarna terrasje om een glaasje vino verde te drinken met daarna gegrilde sardine. Ik maak er een rommeltje van en Georg heeft een keurig stapeltje. Queso met membrillo toe. Het is reuze gezellig in de stad en er zijn veel mensen nog aan het eten. Het weer is nog steeds lekker. Morgen nog een daagje genieten hier. Voor nu weer liefs van Elisabeth

1. Annemiek Goverse:
    Nog even nagenieten..
  2. AnneMarie:
    24 september 2018
    Rustig afbouwen dus. Klinkt goed.
  3. Jeannette:
    24 september 2018
    2 duimen omhoog, 2 hoeden af, 2 zonnebloemen, 2 omhelzingen. Zo te lezen hebben jullie een mooie, fijne tocht gehad. We wensen toe dat jullie nogheel lang samen mogen doorwandelen.
    Adios, bienvenido, goede reis terug en veel liefs.
    Lei en Jeannette