Dag 21/ 24 september

24 september 2018 - Porto, Portugal

Wakker zonder wekker en rustig aan de rugzakken inpakken en vast inchecken voor morgen. De rugzakken mogen in het hostel blijven en wij gaan op zoek naar een ontbijtje. Nou dat zoeken valt wel mee want aan de overkant is er een prima terras met zowaar een plekje. Koffie en een tostade met ham en kaas en ik nog een zumo erbij. Niks mis mee dus. Daarna op zoek naar het trammetje om een ritje door de oude stad te maken. Nou dat kost geduld en veel op en af lopen. Mijn knie en ik zijn daar niet blij mee. Uiteindelijk vinden we de juiste plek om in te  stappen maar dat duurt nog een half uur...het is een aardig ritje en heel grappig is dat bij het eindpunt alles weer omgekeerd kan worden. De bestuurster loopt met haar spullen naar de andere kant en de bankjes mogen we zelf de andere kant om klappen. We stappen weer vlak bij ons hostel uit en lopen naar het restaurant van gisteravond. Dat valt mij niet mee want ik heb echt veel pijn aan mijn knie. De kelners herkennen ons ook nog. Grappig. We kunnen niet in de zon zitten, veel te warm. Dertig graden! Daarna gaan we toch de rugzakken maar ophalen, Georg dus. Ik kan bijna niet lopen van de pijn. Wat een geluk dat dit nu pas is. Ik had al langer wat pijn natuurlijk maar ach daar heb je het niet over dan. Georg had gelukkig al uitgezocht welke metro we moesten hebben dus hup rustig in de benen. Keertje overstappen en dan vrij lang wachten. Dan maar lekker magnum ijsje eten om vervolgens in de drukke metro aardig wat stations mee te moeten. Bloedheet natuurlijk. Dan is het niet ver lopen naar hotel. Maar oh ik kan bijna niet vooruit komen.  Heel blij om op de ruime kamer te komen en te kunnen douchen om daarna 2 uur te slapen. Daarna lijkt het meteen veel beter met mijn knie te gaan, niet te vroeg juichen. We kleden ons aan met het oog op morgen. Dan kunnen we straks verder alles in de rugzak stoppen en op tijd op staan. Om 6 uur nemen we de shuttle naar het vliegveld. Beneden in de lounge drinken we wat en eten we voor 10euro pp wat lasagne uit de diepvries. Nog een drankje en dan naar boven. Morgen zijn we weer thuis en gaan we samen verder op weg met allen die ons lief zijn.  Ik zal nog een keer daarover vertellen. Voor nu veel liefs Elisabeth

1. Mathilde:
    24 september 2018
    Zal je verhalen gaan missen. Morgen een goede vlucht gewenst en succes met het koude weer in N’land.
  2. Peter en Gerda:
    Goede thuisreis gewenst.
  3. Annemiek Goverse:
    24 september 2018
    Fijne reis terug en daar gaat de camino gewoon
    verder...
  4. Nicole en Jos:
    24 september 2018
    Wij Zijn vrijdag terug gekomen, weinig gewandeld, veel gezwommen, goede Reis terug
  5. Imre Revers:
    25 september 2018
    Goeie thuisreis. Ik mag nog ff wat in de warmte spartelen hier.
    Groetjes
    Imre
  6. Fred Daniël:
    25 september 2018
    Fijne verhalen om te lezen.
    Bedankt. Goede vlucht terug.
  7. Pauline:
    25 september 2018
    Het spijt me echt om je niet meer dagelijks in mijn mailbox te vinden en ik ga dat zeker missen :). Maar: blij dat jullie er zijn, dat je knie en ook je rug het "gehouden" hebben. Een avontuurlijke reis met z'n 2 met een fijne beslissing. Ik kan niet wacht op je verdere verhaal over wat je nog meer gaat vertellen. Goede reis naar huis en we hopen jullie gauw te zien. Liefs xx
  8. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    Het was, is en blijft mooi! Goede terugreis. Liefs
  9. Perry:
    25 september 2018
    Goede reis terug en beterschap met je knie ontzie hem maar zoveel mogelijk zodat het kan herstellen
  10. Rianne:
    25 september 2018
    Goede reis naar huis, beterschap met de knie!
  11. André Stelling:
    25 september 2018
    Wat een ervaringen weer. Wens je veel sterkte met het herstel.... Denk maar alvast aan de Kievit..
  12. Marja:
    25 september 2018
    Porto en een zere knie..... ik had net een.nieuwe toen ik daar was. Veel op en neer maar gelukkig veel terrasjes!!! Ik hoop dat jouw knie nu tot rust komt. Wil.nog wel ff weten wat Zumo is, loopt als een rode draad door je verhalen. Goede reis terug en probeer t gevoel nog even vast te houden. Liefs
  13. Paul:
    26 september 2018
    Mooi gedaan weer Elisabeth! Geluk!
  14. Joost Muskens:
    1 oktober 2018
    Ik denk: ik zal eens kijken hoever ze zijn? Zijn jullie alweer thuis!!
    Bij de vorige route kreeg ik zo af en toe een melding. Bij deze niet.
    Maar goed. Zo te lezen was het weer wonderbaarlijk. Overigens zou ik me kunnen voorstellen, dat je daarna nog een poosje zou gaan overwinteren aan de Algarve.
  15. Tini van maasbommel:
    2 oktober 2018
    Ik ben dus niet de enige, die niets van je gehoord heeft.....
    Thea had trouwens ook niets van je gehoord, maar hindert niet,jullie zijn weer heel thuis en het was fijn, dus wat wil je nog meer........