Dag 3/ 6 september

6 september 2018 - Vila do Conde, Portugal

Dat schiet wel op bijna af verhaal van gisteren weer verdwenen...Enfin daar gaat ie dan..Om 8 eruit we hadden gedacht slim te zijn door de was buiten op te hangen. Geen goed idee alles was nog nat. Ik stop het in een zakje en Georg hangt het aan zijn rugzak. Ik maak de broodjes voor ontbijt en lunch. Ik heb genoeg aan een banaan en flesje Activa.  Probeer nog foto's op blog te zetten maar dat blijft bij proberen, lukt niet. Om 9.15 starten we het is niet echt koud maar wel erg veel mist vanuit zee.Om half 11 is het tijd voor koffie en een tosti. De oceaan is nog steeds in de mist.En weer op weg over het vlinderpad gaat het mis . Vijf spijkers op een rij laten mij een PBL maken. Ik kom met mijn hoofd tegen een houten paal tot stilstand. Tsss dikke  bult en wondje op mijn elleboog. Het lijkt dus gelukkig mee te vallen al zag het er op afstand kennelijk behoorlijk spectaculair uit. In no time staat Zwitserse Magdelena en Engelse Jules bij ons. Kortom we kunnen uiteindelijk redelijk goed door. Om ongeveer 16.00 uur komen we aan in Vila do Condo. En dan even zoeken met behulp van Google Maps  we zoeken naar het Turismo. Opeens spreekt een mevrouw ons aan "you need help"? Ehhh nu een man had haar te verstaan  gegeven dat er mensen haar hulp nodig hadden en zij was van het Turismo. .Wij gaven aan een slaapplek te zoeken en zij wist een hostel. Zij was dus gewoon een Camino Engel en de eigenares of beheerster van het hostel was nummer twee . We kregen de familiekamer en bovendien kreeg ik zoenen van alletwee vooral van engel 2. Kreeg zelfs een tasje met een gindrankje erin. Tasje is natuurlijk voor Imme :)   "ik was zo leuk en lief"..  Dat ze dat toch meteen zien😀 We zijn gaan douchen en wasje doen en daarna restaurantje op aanraden  van mevrouw 😊 gevonden en heerlijk gegeten. Eenmaal  terug was het bed erg aantrekkelijk en zien we morgen weer verder. Het blijft een beetje lastig met het blog.  Morgen weer verder met vandaag en? Foto's gaan vast ook nog eens  lukken. Liefs Elisabeth

1. Perry:
    7 september 2018
    wat is een PB ? In het leger is dat een persoonsbeoordeling zal hier wel iets anders zijn
  2. Rianne:
    8 september 2018
    Voorzichtig, morgen spierpijn.... Buen Camino en we lezen/leven mee!
  3. Annemiek Goverse:
    8 september 2018
    Persoonlijke Buiteling.:) ?Wel fijn die Camino engelen..Oppassen dus.Buen Camino.
  4. Fred Daniël:
    8 september 2018
    Het is toch leuk om het te lezen hoe jullie dit ervaren
  5. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    8 september 2018
    Engelen met mensenkennis op je pad!
  6. Maarten:
    9 september 2018
    haha PB, ook wel PBS genoemd. Platte bek smak. Op je plaat gaan dus. Deed ik met gladheid in de winter ook wel eens. Kwamen de honden onmiddelijk terughollen om te kijken wat ok daar aan het doen was op de grond, en om eerste hulp en mentale bijstand te verlenen: liefdevol over mijn kale kop likken. 😄
  7. Henk Slomp:
    9 september 2018
    Het verbaast mij dat die spijkers nog niet eerder is gebeurd. Maar goed leuk is anders. Maar meestal blijft het bij jou voorlopig goed gaan, dus wens je nog een buen camino. Fijn dat de gang er weer in zit en dat je mag genieten met zijn beiden.
    Een groet van Henk en Henny