Dag 16/ 19 september

19 september 2018 - O Cruceiro, Spanje

Na een lange nacht is het weer tijd om in de benen te komen. Het is mistig en fris buiten. De herfst is in aantocht en er zijn veel prachtige spinnenwebben te zien. Wij maakten vroeger spiegels daarvan. Zou dat nog gebeuren?  Paar meter verderop kunnen we met enige moeite een plekje vinden in de bar. Alle pelgrims uit Caldas da Reis stromen binnen. We delen een bocadillo con queso en natuurlijk ieder een grote café Americano. Er zit ook een Duitse grappenmaker die van alles te vertellen heeft. Om half 10 stappen we weer op de Camino en we zijn dus niet alleen. Het gaat op en af. Maar wel afwisselend. Asfalt klinkers bospaden. Mooi is het. We stoppen nog eens voor koffie en plas en het blijft druk. Bij de tweede stop wissel ik schoenen  voor Teva's en nog eens koffie met Santiago taart. Als we in Padron komen is het even kijken hoe verder. Het gaat een stuk langs de weg met vrachtwagens etc  vind ik echt niet fijn. Maar goed er komt nog een terras met een wel verdiend pilsje. En dan moet google maps ons verder brengen. Georg vraagt nog eens aan een vrouw bij een speeltuin en die brengt ons verder. Om half 6 komen we aan. Ik word meteen omhelst door de gastvrouw en zij bewonderde mijn hoed. Ja onderweg denk ik veel  bewondering te krijgen maar ook hier is het mijn mooie, door Georg versierde hoed,  waar het echt om gaat😀😀. Mevrouw maakt een lekkere tomatensla voor ons en we krijgen bier. Allemaal leuk. Er komt een Iers stel ook nog en 2 Ierse mannen. Georg is nog bezig met onderdak voor morgen zoeken en ik ga vast naar boven. Ik mag de kamer uitzoeken en ik begrijp dat ze de was wel wil doen. Onder de douche gaat de slang stuk :(  Heb ik weer en de rest dus ook.... . Georg moet op zn beurt wachten, das niet echt leuk. Mevrouw zien we verder niet meer en we lopen terug naar het restaurant daar kunnen we alleen tapas eten.  Georg doet zich tegoed aan een schaal calemares, hij valt wel af en ik niet das niet eerlijk, het restant  van de tortilla smokkel ik weer mee. Terug op de kamer geven we de pijp aan Maarten en dooft aan Georgs kant het licht en ga ik nog even tanden poetsen enz en zien we morgen weer verder. Toedeloe. Liefs Elisabeth

1. Annemiek Goverse:
    19 september 2018
    Leuk om zo met jullie mee te mogen lopen....Krijger ook weer heel veel zin in..
  2. Marian en Wim Brundel:
    19 september 2018
    Heel leuk om zo mee te lopen, vast een voorbereidingen voor volgend jaar dan willen wij ook deze tocht gaan lopen. Vandaag hebben wij 25 km gelopen rond Amerongen met 98 deelnemers het was mooi weer hier dus supper vast een training. Wij wensen jullie nog veel succes verder.
  3. Marja:
    20 september 2018
    Ben benieuwd naar je hoed! Voor morgen... bon camino maar weer....
  4. Annemiek Goverse:
    21 september 2018
    Leuk om zo mee te kunnen lopen.Binnenkort loopt Rudi Jonkman dezelfde route volgens mij..Is een stadsgenoot van ons en ex collega van mijn man.:)