Dag 11/ 14 september

14 september 2018 - Redondela, Spanje

Zo het alleen slapen heb ik nog niet verleerd dus ik werd keurig om 8uur wakker. Er is een wastafel dus das snel gedaan. Mijn buurman van 103😊😊staat ook al op de stoep dus om 8.45 op naar desayuno. Lekker queso con membrillo Aafke! Zumo en café Americano. Wat wil een mens nog meer. De vriendelijke ober? van gisteravond geeft ons een tweede kop gratis en Georg laat een briefje achter voor Mari van gisteravond. Dan gaan we eerst naar de bank om te kijken of we ons saldo kunnen controleren. Niet dus. Georg moet bellen en ik kan het met mijn app op een rustig moment. Dan gaan we eens kijken voor de bus en Jacobus staat al te trappelen want daar komt ie al aan. Het gaat zoals het gaat, het is ook onze Camino dus ook dit hoort er nu bij.  De rugzakken gaan onderin de bagage ruimte en wij laten ons voor 1.55 pp comfortabel vervoeren naar Vigo. Bij de remise dus eindstop. Daar eruit en wachten op de vlg bus. Ik score een jade armbandje en we eten een bocadillo completo en café Americano erbij. We besluiten ook de vlg bus te nemen naar Redondela daarna mogen de voetjes het weer doen en weten we zeker dat we Santiago halen. Ja ik weet het wel de weg is het doel maar toch.. Nu ff geduldig wachten en vanavond verder. We hopen weer een goede slaapplek te vinden. En inderdaad duurt wachten wel lang maar dus tijd genoeg voor koffie en bocadillo. We lopen ook nog een stukje om en komen een groente- en fruit winkel tegen dus slaan we eea in. We vergissen ons in de tijd nee niet om 2uur vertrek maar 15.00 uur. Kunnen we ook de tickets kopen want dat moet aan de balie en niet in de bus. De buschauffeur is not amused dat ie de laadruimte open moet maken maar alla das zijn probleem. In Redondela vinden we al snel een terras voor een cervessa pression en een vino blanco. Van daaruit bel ik ook voor een slaapplek in Redondela in hotel Rosa d'Abreu. We worden opgehaald want het huis ligt aan de zee. Morgen dus ook stukkie terug lopen. Het blijkt de eigenaar himself te zijn. Groot huis met meerdere te verhuren kamers. Wij zijn alleen nu. Hij slaapt in zijn andere huis. Er staat ook nog een andere dikke auto voor de deur. Hij zegt dol te zijn op pellerinos en dat zal wel voor 25 euro pp. Wel met ontbijt. We zijn benieuwd. We gaan douchen en doen ons wasje het is nog erg zonnig en warm dus zal wel drogen. Het is nu half 8 geweest en we gaan even naar het strand, over een uur is het restaurant pas open. Nou we zijn ehh vul maar in, in elk geval klopt er niet veel van wat signor ons vertelde..We kunnen niet bij het strand komen. Restaurant is al enige tijd open en nee ze hebben geen wifi. Dat zou wel het geval zijn. Zijn wifi heeft een kabelbreuk 😡tja . Dus zitten we nu in het restaurant en drinken een glas wijn, denken we, maar nee het zit in ern soepkom of zoiets. Das dan wel weer lachen! We hebben een heerlijke avond met dito maal en bij terugkomst doe ik nog een wasje en stop die in de ontdekte droger alle beloftes etc van de eigenaar blijken niet echt te kloppen. We lachen er maar om. Morgen verder. Truste en liefs Elisabeth

1. Pauline:
    14 september 2018
    Het komt zoals het komt en het is zoals het is. Dan maar een dagje niet om het doel te halen. Zo is het ook mooi. Mooie dag wens ik jullie
  2. AnneMarie:
    14 september 2018
    Zo, ik ben weer helemaal bij met het lezen van je reisblogs. Het is leuk om je verhalen te lezen en de bijzondere ‘toevalligheden’ tot me door te laten dringen. Die horen wel degelijk bij de weg 😊
  3. Perry:
    14 september 2018
    lees dit nu net had al iets gezet op FB en smakelijk eten met de wijn lukt het al
  4. Marga:
    15 september 2018
    Ook eindelijk bijgelezen! Wat hebben jullie er al een eind op zitten - ondanks blaren en soms pijn. Hoop dat de fijne ontmoetingen zich zo voortzetten, jammer af en toe een minder leuke ervaring, overall klinkt het zeer aangenaam. Zit het weer nog een beetje mee? Liefs en ánimo! Leuk om mee te lezen.
  5. Wil Melgert-Felen:
    19 september 2018
    Ook al is het een beroerde dag : Als je er om kunt lachen ,wordt het toch weer leuker .