Dag 1 en 2 ofwel 5 en 6 september

5 september 2012 - Santa Cruz do Bispo, Portugal

Wachten op uur 0. Jemig ik was even vergeten dat een blog bij houden discipline en volhouden vergt. Maar goed ik doe mijn best... eerst maar beginnen bij het begin dan. Maandag was de dag van laatste voorbereidingen, je kunt het maar ergens druk mee hebben en dan ben je klaar en begint het lange wachten tot het uur 0. Dan is het zover en komt zoonlief Tijmen ons halen en brengt hij ons naar het station om daar te ontdekken dat het fruit, de gekookte eitjes en de overheerlijke broodjes gewoon nog thuis liggen. Pech dus.Toch maar de trein in en om 0.14 zijn we op Schiphol om vervolgens te wachten en te hangen tot we in kunnen checken. Mazzel mijn rugzak mag om niet mee het ruim in, Daarna is het hangen in de lounge. Georg haalt koffie en een broodje voor ruim 21euro, het mag wat kosten. 😏 Slapen lukt niet dus de tijd gaat traag. Om 5.50 kunnen we boarden en eenmaal op de stoel doen we 2x een hazenslaapje. On 7.58 landen we en ruim 15 minuten later de rugzakken. Het is hier een uur vroeger. Volgt de zoektocht van Turismo en de metro. Mevrouw van het bureau had haar dag niet wel krijgen we een routekaart van de Costa en ern handwijzing voor de metro aan de overkant. Ja das nou janmer want die blijkt onder de weg door te gaan dus weer naar binnen en de trap zoeken. Gelukkig is ook hier de
politie je vriend. Bij een ticket uit de automaat krijgen we hulp en kunnen we instappen. Maar ja blijkt ook niet eenvoudig. Georg zegt na aantal.haltes dat we maar moeten gaan lopen daarom zijn we toch hier en ik word daar niet blij van en kan er nog een halte bij prayen 😊met behulp van maps me loodst ons door Porto en staan we coor de kathedraal en kunnen we onze eerste stempel, stamp, tampon, sello scoren. Daarna vinden we de weg naar beneden en lopen ee tegen een leuk pleintje met dito terras. Joepie koffie en een broodje. Als we daarna net langs de Douro lopen wordt Georg begroet door een cricketter uit zijn SGS team. Blijkt de wereld weer klein te zijn. Dan weer verder door soort haven- en industrie gebied. Niet echt om blij van te worden. Hadden we misschien toch de bus moeten nemen? Maar als we toch ook weer langs de Douro lopen zien we een zijstraatje met een leuk terras.Kippensoepen heerlijke forel met gebakken aardappel en een kan met lekkere witte wijn . Koffie toe. Wie doet je wat en dat voor 15euro samen met fooi incluis. Gesternt dus weer en route maar het valt niet mee. Ik heb adem te kort en slaapgebrek. Georg loopt als een speer. Ik in elk geval zonder pijn en dat is toch ook wat waard! In Porto Foz vinden we een hotelletje. Ik ben blij want was toch wel afzien. De kosten vallen mee 30euro op met ontbijt. Op bed eerst ff wat domnelen dan douchen en wasje doen. Nog zeer bekende handelingen voor mij. Dan is het tijd voor een hapje.Dat wordt de pizzeria. Lekker hoor zeker nog met glaasje wijn erbij. Terug op de kamer begin ik met blog, lukt niet erg goed op Georg zijn Ipad. Dus stoppen maar. Georg slaaor inmiddels , ik volg zijn voorbeeld. Liefs Elisabeth l